Read Il porto di Toledo by Anna Maria Ortese Free Online


Ebook Il porto di Toledo by Anna Maria Ortese read! Book Title: Il porto di Toledo
ISBN: 8845913570
ISBN 13: 9788845913570
The author of the book: Anna Maria Ortese
Edition: Adelphi
Date of issue: March 1st 1998
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 532 KB
City - Country: No data
Loaded: 2392 times
Reader ratings: 3.2

Read full description of the books:



Pubblicato per la prima volta nel 1975, Il porto di Toledo ebbe la sorte dei grandi libri in anticipo sui tempi o da essi radicalmente discordi: non fu capito, se non in minima parte. Oggi, a distanza di oltre vent’anni, e dopo che opere successive come Il cardillo addolorato hanno contribuito a illuminarne la complessa natura, Il porto di Toledo si presenta in una nuova edizione rivista. E apparirà tuttora sconcertante, questo romanzo che è memoria stravolta di una adolescenza vissuta prima della guerra – e vissuta in una città visionaria (la Toledo del titolo) attraverso gli occhi di una tredicenne, Damasa, che «non sa il nome delle cose e soprattutto non sa nulla del tempo». Ma, anche, il libro imporrà la sua misteriosa bellezza, come di resoconto da un mondo dove «tutto ciò che si vede o accade è incantato o spaventoso», mentre nel cielo si profila l’immensa Tigre che è la guerra. È forse il romanzo più azzardato di Anna Maria Ortese, quello che ci spinge verso luoghi più remoti: «Comprendevo adesso – scrivendo Toledo – una cosa: che ogni cosa è intimamente inconoscibile. Non per tutti. Per alcuni – e dovevo vedermi tra questi – l’inconoscibile è il vero. Un tempo, un paese possono essere senza lapidi, come la luna. E uomini e donne possono non avere vero nome, essere unicamente forze ostinate, ignoti suoni. C’è la storia fuori, c’è la Tigre nel cielo; e qui, nulla. Come in una casa (città) dimenticata».


Download Il porto di Toledo PDF Il porto di Toledo PDF
Download Il porto di Toledo ERUB Il porto di Toledo PDF
Download Il porto di Toledo DOC Il porto di Toledo PDF
Download Il porto di Toledo TXT Il porto di Toledo PDF



Read information about the author

Ebook Il porto di Toledo read Online! Born in Rome in the year 1914, Anna Maria Ortese grew up in southern Italy (primarily Naples) and in Lybia, the fifth of nine children of a soldier's family often short on money. Like many poor girls of her generation, Ortese left school at age thirteen, initially with the idea of studying (and then, teaching) music in mind; until the discovery of literary romanticism, particularly the writings of Edgar Allan Poe and Katherine Mansfield, and her need for creative self-expression made her turn to writing.

She eventually studied with Massimo Bontempelli, proponent of the "magical realism" she herself would soon make her own as well, and in 1937 published her first collection of short stories, entitled "Angelici Dolori." Her work garnered her native Italy's most prestigious literary prizes (most notably, the 1953 Premio Viareggio for the collection of stories "Il Mare Non Bagna Napoli" – published in English under the title "The Bay Is Not Naples" - and the 1967 Premio Strega for the novel "Poveri e Semplici"), and she is considered one of the foremost Italian writers of the 20th century.


Reviews of the Il porto di Toledo


FINLEY

Useful book, lots of information

LOUIS

Another one-time book, but it was interesting.

PHOEBE

An interesting book, not like the other

FRANKIE

I read the whole book with a stupid smile on my face. General advice to everyone!

SKYE

Perfect Design and content!




Add a comment




Download EBOOK Il porto di Toledo by Anna Maria Ortese Online free

PDF: il-porto-di-toledo.pdf Il porto di Toledo PDF
ERUB: il-porto-di-toledo.epub Il porto di Toledo ERUB
DOC: il-porto-di-toledo.doc Il porto di Toledo DOC
TXT: il-porto-di-toledo.txt Il porto di Toledo TXT